Nov 13, 2023

docker volume

 Docker komanda docker volume koristi se za upravljanje Docker volumenima. Volumeni su posebni Docker objekti koji omogućavaju trajno skladištenje podataka između kontejnera i host sistema. Evo nekoliko osnovnih komandi i primera:

Prikazivanje svih Docker volumena:

docker volume ls

Ova komanda prikazuje listu svih trenutno dostupnih Docker volumena.

Kreiranje novog Docker volumena:

docker volume create ime_volumena

Ova komanda kreira novi Docker volumen sa određenim imenom.

Primer:

docker volume create moj_volume

Ovaj primer kreira novi Docker volumen sa imenom "moj_volume".

Prikazivanje detalja o Docker volumenu:

docker volume inspect ime_volumena

Ova komanda prikazuje detalje o određenom Docker volumenu, uključujući i putanju na host sistemu gde je volumen smešten.

Primer:

docker volume inspect moj_volume

Ovaj primer prikazuje detalje o Docker volumenu sa imenom "moj_volume".

Brisanje Docker volumena:

docker volume rm ime_volumena

Ova komanda briše određeni Docker volumen.

Primer:

docker volume rm moj_volume

Ovaj primer briše Docker volumen sa imenom "moj_volume".

Povezivanje Docker volumena sa kontejnerom:

Prilikom pokretanja kontejnera, možete koristiti opciju -v (ili --volume) kako biste povezali Docker volumen sa kontejnerom.

docker run -v moj_volume:/putanja/unutar/kontejnera moj_image

Ovaj primer povezuje Docker volumen "moj_volume" sa kontejnerom na putanju "/putanja/unutar/kontejnera".

Automatsko kreiranje Docker volumena prilikom pokretanja kontejnera:

Ako Docker volumen sa određenim imenom ne postoji, možete koristiti opciju --mount prilikom pokretanja kontejnera kako biste automatski kreirali volumen.

docker run --mount source=moj_volume,target=/putanja/unutar/kontejnera moj_image

Ovaj primer automatski kreira Docker volumen "moj_volume" i povezuje ga sa kontejnerom na putanji "/putanja/unutar/kontejnera".

Docker volumeni su korisni za trajno skladištenje podataka između pokretanja i za deljenje podataka između više kontejnera. Oni su efikasan način za upravljanje podacima u Docker okruženju.

No comments:

Post a Comment