Nov 3, 2023

Kreiranje korisnika i grupa

 Da biste kreirali korisnike i grupe na Linux sistemu, koristite naredbe useradd, adduser, groupadd i addgroup, u zavisnosti od distribucije Linuxa koju koristite. Evo osnovnih koraka za kreiranje korisnika i grupa:

Kreiranje grupe:

Koristite groupadd ili addgroup naredbu za kreiranje nove grupe. Na primer:

sudo groupadd moja_grupa

Ili:

sudo addgroup moja_grupa

Kreiranje korisnika:

Koristite useradd ili adduser naredbu za kreiranje novog korisnika. Na primer:

sudo useradd -m -g moja_grupa moj_korisnik

Ovde smo koristili opciju -m da bismo automatski kreirali korisnikov matični direktorijum (obično /home/ime_korisnika) i opciju -g da bismo dodali korisnika u određenu grupu.

Alternativno, možete koristiti adduser koji je interaktivniji i pruža više opcija prilikom kreiranja korisnika:

sudo adduser moj_korisnik

Sledite upute da biste postavili lozinku i dodali korisnika u grupe.

Promena lozinke korisnika:

Da biste promenili lozinku korisnika, koristite passwd naredbu:

sudo passwd moj_korisnik

Sledite upute za postavljanje nove lozinke.

Brisanje korisnika:

Da biste obrisali korisnika, koristite userdel naredbu:

sudo userdel moj_korisnik

Brisanje grupe:

Da biste obrisali grupu, koristite groupdel naredbu:

sudo groupdel moja_grupa

Ovo su osnovni koraci za kreiranje i upravljanje korisnicima i grupama na Linux sistemu. Obratite pažnju da može biti razlika u sintaksi naredbi između različitih distribucija Linuxa, pa se pozivajući na dokumentaciju za vašu specifičnu distribuciju može biti korisno.

No comments:

Post a Comment