Nov 13, 2023

docker exec

 Docker komanda docker exec se koristi za izvršavanje komandi unutar postojećeg Docker kontejnera. Ova komanda vam omogućava interaktivno ili neinteraktivno komuniciranje sa procesima koji se izvršavaju unutar kontejnera. Evo osnovne upotrebe i nekoliko primera:

Osnovna upotreba (interaktivni režim):

docker exec -it <ime_ili_ID_kontejnera> <komanda>

Ova komanda pokreće određenu komandu unutar kontejnera u interaktivnom režimu. Možete koristiti ili ime ili ID kontejnera.

Primer (pokretanje interaktivnog bash terminala unutar kontejnera):

docker exec -it moj_kontejner /bin/bash

Ovaj primer otvara interaktivni bash terminal unutar kontejnera "moj_kontejner".

Pokretanje jednostavne komande unutar kontejnera:

docker exec moj_kontejner ls /app

Ovaj primer izvršava komandu ls /app unutar kontejnera "moj_kontejner" i prikazuje sadržaj direktorijuma "/app" unutar tog kontejnera.

Pokretanje neinteraktivnih komandi:

Ako želite izvršiti jednostavne komande bez interaktivnog režima, možete izostaviti opciju -it.

docker exec moj_kontejner echo "Hello, Docker!"

Ovaj primer jednostavno izvršava komandu echo "Hello, Docker!" unutar kontejnera "moj_kontejner".

Pokretanje komande sa specifičnim korisnikom:

docker exec -u 1000 moj_kontejner whoami

Ovaj primer izvršava whoami komandu unutar kontejnera "moj_kontejner", ali kao korisnik sa UID 1000.

docker exec omogućava fleksibilno izvršavanje komandi unutar kontejnera, što je korisno za održavanje, debagovanje ili rad sa procesima koji se izvršavaju u okviru Docker kontejnera.

No comments:

Post a Comment