Nov 13, 2023

docker commit

 Docker komanda docker commit se koristi za kreiranje novog Docker image-a na osnovu trenutnog stanja kontejnera. Ova komanda omogućava stvaranje image-a sa svim izmenama i dodacima koji su napravljeni unutar kontejnera, što može biti korisno kada želite sačuvati promene koje ste napravili unutar kontejnera.

Osnovna upotreba:

docker commit <ime_kontejnera> <ime_novog_image-a>

Ova komanda će kreirati novi Docker image na osnovu trenutnog stanja kontejnera. Možete koristiti ili ime ili ID kontejnera.

Primer:

docker commit moj_kontejner moj-novi-image

Ovaj primer kreira novi Docker image sa imenom "moj-novi-image" na osnovu trenutnog stanja kontejnera "moj_kontejner".

Dodavanje dodatnih opcija:

Možete dodati dodatne opcije za prilagođavanje procesa kreiranja novog image-a, kao što su oznake (tags) i komentari.

docker commit -m "Dodati novi softver" -a "Ime Autora" moj_kontejner moj-novi-image:v2

Ovaj primer kreira novi Docker image sa oznakom (tag) "v2" i dodaje komentar i ime autora.

Kreiranje image-a sa dodatnim slojem:

docker commit --change "CMD ['apache2ctl', '-D', 'FOREGROUND']" moj_kontejner moj-apache-image

Ovaj primer dodaje dodatni sloj konfiguracije u novi Docker image pomoću --change opcije.

Važno je napomenuti da je korišćenje docker commit pristup korisno za brze eksperimente, ali se obično ne preporučuje za dugoročno upravljanje konfiguracijom i kodom. Za ozbiljne projekte, preporučuje se korišćenje Dockerfile-a i automatskog procesa izgradnje (build procesa) za upravljanje konfiguracijom Docker image-ova.

No comments:

Post a Comment